среда, 25 марта 2020 г.


Cerințe pentru prezentări în Power Point:
1.      Creați toate slideurile într-un singur stil pentru estetica prezentării;
2.      Numerotați fiecare slide;
3.      Utilizați nu mai mult de 3 culori și 3 fonturi pe un slide (se poate și 2: un font la titlul paginii,altul pentru textul din conținut);
4.      Alegeți culorile de contrast într-un mod eficient fond – font,un exemplu pozitiv:contrast fond alb – font negru;exemplu negativ:fond alb – font galben;roz;roșu;
5.      Utilizați fonduri simple,dar atractive,luminoase;
6.      Utilizați mărimi de fonturi descrescătoare:Titluri 44-36 puncte;subiecte 32- 24pct., cu minim 18pct mărime în conținut,(14 pct în tabele,figuri,grafice);
7.      Folosiți propoziții sau fraze concise pe slide,nu mai mult de 40 cuvinte;
8.       Utilizați tipuri standart de fonturi: Garamond,Courier,Cambria,Times New Roman,Arial,Verdana; pentru text principal: Arial,Lucida Console,Impact;
9.      Evitați fonturi mai ineficiente: Harrington,Segoe Script, Bradley hand;
10.   Materialele vizuale auxiliare trebuie să fie simple și suficient de vizibile;
11.  Includeți trimiteri la sursă,dacă utilizați un text citat,încadrați-l în ghilimele;
12.  Pagina de titlu va conține:
-          denumirea ministerului (Ministerul Educației,Culturii și Cercetării al RM);
-          denumirea instituției (Centrul de Excelență în Construcții din or.Chișinău);
-          denumirea catedrei(Catedra:Construcții Civile și Industriale);
-          denumirea disciplinei(Topografia inginerească);
-          denumirea temei de cercetare;
-          numele,prenumele elevului și grupa;
-          numele, prenumele profesorului titular,funcția,gradul didactic;
-          locul (Chișinău) și anul susținerii lucrării.
13.  Rezervați un slide pentru concluzii și resursele didactice utilizate.
14.  Verificați lucrarea înainte de susținere pentru a evita:
-          Greșeli de exprimare;
-          Greșeli de pronunție;
-          Greșeli de scriere.
La susținerea lucrării în fața colegilor se vor respecta următoarele reguli:
-          Timpul alocat pentru prezentare 5 – 7 min;
-          Timpul alocat pentru susținerea lucrării:3 – 5 min;
-          Susținerea va fi urmată de întrebări și discuții;
-          Formulați întrebările de tip deschis,care vor începe cu:,,când”, ,,unde”, ,,cine”, ,,de ce”,etc,astfel de întrebări încurajează răspunsul,pe când cele de tip închis permit numai răspunsuri prin da sau nu și sunt încărcate.

Elaborat:                             Dohmilă Elena,profesoară de topografie,IPCEC


Комментариев нет:

Отправить комментарий